2/3/13

Lotus E21, Black Gold Yang Merah


Lotus Renault menjadi tim pertama yang memperlihatkan mobilnya, Lotus E21 setelah peluncurannya di pabrik Lotus Renault.

Team principal, Eric Boullier, menyatakan bahwa Lotus bertekad untuk menembus top 3 di constructor championship dengan mobil barunya.


E21 tetap mempertahankan platypus nose dan memilih tidak menutupinya dengan vanity panel yang diperbolehkan FIA. James Allison, sang technical director mengungkapkan, "kami belum sempat memasangnya karena panel itu akan mempunyai berat sekian gram dan mobil Formula One yang membawa beberapa gram yang sebenarnya tidak perlu itu seperti anomali bagi kami. Tetapi, apabila kami melihat manfaat dari panel itu, dan yang lebih penting, apabila itu akan berpengaruh baik terhadap downforce, maka kami tidak akan ragu untuk memasangnya."

Lotus mempertahankan duet Kimi Raikkonen & Romain Grosjean untuk musim 2013 dan ini adalah tahun kedua mereka bekerja bersama sebagai team-mate. Renault juga masih dipercaya untuk memasok mesin untuk Lotus F1. Lotus E21 adalah mobil kedua yang diproduksi Lotus sejak tim ini berganti nama dari Renault. E21 juga merupakan mobil ke-21 yang sudah diproduksi tim sejak beridentitas Toleman, Benetton, Renault, dan Lotus.

Lotus E21 Technical Specification

Chassis
Moulded carbon fibre and aluminium honeycomb composite monocoque, manufactured by Lotus F1 Team and designed for maximum strength with minimum weight. RS27-2012 V8 engine installed as a fully-stressed member.

Front Suspension
Carbon fibre top and bottom wishbones operate an inboard rocker via a pushrod system. This is connected to a torsion bar and damper units which are mounted inside the front of the monocoque. Aluminium uprights and OZ machined magnesium wheels.

Rear Suspension
Carbon fibre top and bottom wishbones with pull rod operated torsion springs and transverse-mounted damper units mounted in the top of the gearbox casing. Aluminium uprights and OZ machined magnesium wheels.

Transmission
Seven-speed semi-automatic titanium gearbox with reverse gear. “Quickshift” system in operation to maximise speed of gearshifts.

Fuel System
Kevlar-reinforced rubber fuel cell by ATL.

Cooling System
Separate oil and water radiators located in the car’s sidepods and cooled using airflow from the car’s forward motion.

Electrical
MES-Microsoft Standard Electronic Control Unit.

Braking System
Carbon discs and pads. Calipers by AP Racing. Master cylinders by AP racing and Brembo.

Cockpit
Removable driver’s seat made of anatomically formed carbon composite, with six-point or eight-point harness seat belt. Steering wheel integrates gear change, clutch paddles, and rear wing adjuster.

KERS
Motor generator unit driving into front of engine with batteries as an energy store. Motor Generator supplied by Renault Sport F1. Electronic control unit by Magneti-Marelli.

Engine 
RS27 - 2013
Configuration: 2.4L V8
No. of Cylinders: 8
No. of Valves: 32
Displacement: 2400cc
Weight: 95kg
V Angle: 90°
RPM: 18,000
Fuel: Total
Oil: Total
Power Output: >750 bhp
Spark Plugs: Semi surface discharge
Ignition System: High energy inductive
Pistons: Aluminium alloy
Engine Block: Aluminium alloy
Crankshaft: Nitrided alloy steel with tungsten alloy counterweights
Connecting Rods: Titanium alloy
Throttle System: 8 butterflies


Ini dia beberapa foto dari Lotus E21, enjoy! ^D^

Lotus E21 Front View
Lotus E21 Rear View
Lotus E21 Steering Wheel
Lotus E21 Nose
Lotus E21 Exhaust